Nr 3 (14)
z dnia 22 stycznia 2002
powrót do wydania bieżącego
 
przegląd prasy | wybrane artykuły | autorzy | archiwum     
 

Chip hop
   
Maciej Sienkiewicz

   
   
Hip hop jest wszędzie. Nie tylko jako muzyka: jako pierwsze od kilku dekad zjawisko kulturowe, które, wyrastając w stu procentach z „dołu” społeczeństwa zainfekowało całokształt współczesnej pop kultury, od młodzieżowej mody po awangardowy balet. Przeglądając kobiecy tygodnik czytam, że jednym z bardzo niewielu elementów współczesnej mody, powstałych nie w pracowniach designerów, a na ulicach, stały się szerokie spodnie „z czarnych gett Ameryki”. Hiphopowe płyty sprzedają się w milionowych nakładach i spychają z najwyższych pozycji notowań fabrykowany „odgórnie” pop. Co najciekawsze z czysto muzycznego punktu widzenia, wiele z tych multiplatynowych produkcji jest niemalże awangardowa – wystarczy wspomnieć ostatnie albumy Outkast, Missy Elliott, Neptunes czy nieodżałowanej Aaliyah.